Ön Bilgilendirme Formu
1.KONU
İşbu Satış Sözleşmesi Ön Bilgi Formu’nun
konusu, SATICI' nın, SİPARİŞ VEREN/ALICI' ya satışını yaptığı, aşağıda
nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürün/ürünlerin satışı ve teslimi ile
ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun - Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri gereğince tarafların
hak ve yükümlülüklerini kapsamaktadır. İş bu ön bilgilendirme formunu kabul
etmekle ALICI, sözleşme konusu siparişi onayladığı takdirde sipariş konusu
bedeli ve varsa kargo ücreti, vergi gibi belirtilen ek ücretleri ödeme
yükümlülüğü altına gireceğini ve bu konuda bilgilendirildiğini peşinen kabul
eder.
2. SATICI BİLGİLERİ
Ünvanı : {_saticiunvan_}
Adres : {_saticiadres_}
Telefon : {_saticitelefon_}
Faks : {_saticifax_}
Eposta : {_saticimail_}
3. ALICI BİLGİLERİ(Bundan sonra ALICI olarak
anılacaktır.)
Teslim edilecek kişi : {_aliciad_}
{_alicisoyad_}
Teslimat Adresi : {_teslimatadresi_}
Telefon : {_alicitelefon_}
Eposta/kullanıcı adı : {_alicimail_}
4. SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN/ÜRÜNLER BİLGİLERİ
4.1 Malın / Ürün/Ürünlerin / Hizmetin temel
özellikleri (türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi) SATICI’ya ait internet
sitesinde yer almaktadır. Ürünün temel özelliklerini kampanya süresince
inceleyebilirsiniz. Kampanya tarihine kadar geçerlidir.
4.2 Listelenen ve sitede ilan edilen fiyatlar
satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve
değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise
belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.
4.3 Sözleşme konusu mal ya da hizmetin tüm
vergiler dâhil satış fiyatı aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
{_urunbilgileri_}
Kargo Tutarı : {_kargo_}
Ödeme Şekli ve Planı : {_odemesekli_}
{_odemetablosu_}
Teslimat Adresi : {_teslimatadresi_}
Fatura Adresi : {_faturaadresi_}
Sipariş Tarihi : {_tarih_}
5. GENEL HÜKÜMLER
5.1. ALICI, SATICI’ya ait internet sitesinde
sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile
teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup, bilgi sahibi olduğunu, elektronik
ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul, beyan ve taahhüt eder. ALICININ; Ön
Bilgilendirmeyi elektronik ortamda teyit etmesi, mesafeli satış sözleşmesinin
kurulmasından evvel, SATICI tarafından ALICI' ya verilmesi gereken adresi,
siparişi verilen ürünlere ait temel özellikleri, ürünlerin vergiler dâhil
fiyatını, ödeme ve teslimat bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini
kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.2. Sözleşme konusu her bir ürün, 30 günlük
yasal süreyi aşmamak kaydı ile ALICI' nın yerleşim yeri uzaklığına bağlı olarak
internet sitesindeki ön bilgiler kısmında belirtilen süre zarfında ALICI veya
ALICI’ nın gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre
içinde ürünün ALICI’ya teslim edilememesi durumunda, ALICI’nın sözleşmeyi
feshetme hakkı saklıdır.
5.3. SATICI, sözleşme konusu ürünü eksiksiz,
siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri, kullanım
kılavuzları ile teslim etmeyi, her türlü ayıptan arî olarak yasal mevzuat
gereklerine sağlam, standartlara uygun bir şekilde işin gereği olan bilgi ve
belgeler ile işi doğruluk ve dürüstlük esasları dâhilinde ifa etmeyi, hizmet
kalitesini koruyup yükseltmeyi, işin ifası sırasında gerekli dikkat ve özeni
göstermeyi, ihtiyat ve öngörü ile hareket etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.4. SATICI, sözleşmeden doğan ifa
yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI’yı bilgilendirmek ve açıkça onayını almak
suretiyle eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.
5.5. SATICI, sipariş konusu ürün veya hizmetin
yerine getirilmesinin imkânsızlaşması halinde sözleşme konusu yükümlülüklerini
yerine getiremezse, bu durumu, öğrendiği tarihten itibaren 3 gün içinde yazılı
olarak tüketiciye bildireceğini, 14 günlük süre içinde toplam bedeli ALICI’ya
iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.6. ALICI, sözleşme konusu ürünün teslimatı
için işbu Ön Bilgilendirme Formunu elektronik ortamda teyit edeceğini, herhangi
bir nedenle sözleşme konusu ürün bedelinin ödenmemesi ve/veya banka
kayıtlarında iptal edilmesi halinde, SATICI’ nın sözleşme konusu ürünü teslim
yükümlülüğünün sona ereceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
5.7. ALICI, Sözleşme konusu ürünün ALICI veya
ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa tesliminden sonra ALICI'ya
ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda sözleşme
konusu ürün bedelinin ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından SATICI'ya
ödenmemesi halinde, ALICI Sözleşme konusu ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri
SATICI’ya ait olacak şekilde SATICI’ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt
eder.
5.8. SATICI, tarafların iradesi dışında
gelişen, önceden öngörülemeyen ve tarafların borçlarını yerine getirmesini
engelleyici ve/veya geciktirici hallerin oluşması gibi mücbir sebepler halleri
nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI'
ya bildireceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. ALICI da siparişin iptal
edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya
teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesini
SATICI’ dan talep etme hakkına haizdir. ALICI tarafından siparişin iptal
edilmesi halinde ALICI’ nın nakit ile yaptığı ödemelerde, ürün tutarı 14 gün
içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. ALICI’ nın kredi kartı ile yaptığı
ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden
sonra 14 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. ALICI, SATICI tarafından
kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI hesabına
yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 ile 3 haftayı bulabileceğini, bu tutarın
bankaya iadesinden sonra ALICI’ nın hesaplarına yansıması halinin tamamen banka
işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için SATICI’ yı
sorumlu tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
6. FATURA BİLGİLERİ
Ad/Soyad/Unvan : {_aliciad_} {_alicisoyad_}
Adres : {_teslimatadresi_}
Telefon : {_alicitelefon_}
Eposta/kullanıcı adı : {_alicimail_}
Fatura teslim : Fatura sipariş teslimatı
sırasında fatura adresine sipariş ile birlikte
teslim edilecektir.
7. CAYMA HAKKI
7.1. ALICI; mal satışına ilişkin mesafeli
sözleşmelerde, ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim
tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, SATICI’ya bildirmek şartıyla
hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe
göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir. Hizmet
sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı
tarihten itibaren başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin
onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı
kullanılamaz. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar ALICI’ ya
aittir. ALICI, iş bu sözleşmeyi kabul etmekle, cayma hakkı konusunda
bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
7.2. Cayma hakkının kullanılması için 14
(ondört) günlük süre içinde SATICI' ya iadeli taahhütlü posta, faks veya eposta
ile yazılı bildirimde bulunulması ve ürünün işbu sözleşmede düzenlenen
düzenlenen "Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler" hükümleri
çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması
halinde,
7.2.1 3. kişiye veya ALICI’ ya teslim edilen
ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, geri iade
ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi
gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE
FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.)
7.2.2. İade formu,
7.2.3. İade edilecek ürünlerin kutusu,
ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak
teslim edilmesi gerekmektedir.
7.2.4. SATICI, cayma bildiriminin kendisine
ulaşmasından itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve ALICI’
yı borç altına sokan belgeleri ALICI’ ya iade etmek ve 20 günlük süre
içerisinde malı iade almakla yükümlüdür.
7.2.5. ALICI’ nın kusurundan kaynaklanan bir
nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI
kusuru oranında SATICI’ nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma
hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne uygun kullanılmasın sebebiyle
meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ALICI sorumlu değildir.
7.2.6. Cayma hakkının kullanılması nedeniyle
SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde
kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.
8. CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
8.1. a) Fiyatı finansal piyasalardaki
dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde
olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel
ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi
geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür,
paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen
açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan
ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant,
mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda
sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine, veri
kaydedebilme ve veri depolama cihazlarına ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar
dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması
gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve
eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin
sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen
hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin
sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce,
tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri, iç giyim
ürünleri, mayo, bikini, kitap, kopyalanabilir yazılım ve programlar, DVD, VCD,
CD ve kasetler ile kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.) iade
edilebilmesi için ambalajlarının açılmamış, denenmemiş, bozulmamış ve
kullanılmamış olmaları gerekir.
8.2. SATICI şikâyet ve itirazları konusunda
başvurularını, aşağıdaki kanunda belirtilen parasal sınırlar dâhilinde
tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı
yerdeki tüketici sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine
yapabilir. Parasal sınıra ilişkin bilgiler aşağıdadır:
28/05/2014 tarihinden itibaren geçerli olmak
üzere:
a) 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında
Kanun’un 68. Maddesi gereği değeri 2.000,00 (ikibin) TL’nin altında olan
uyuşmazlıklarda ilçe tüketici hakem heyetlerine,
b) Değeri 3.000,00(üçbin)TL’ nin altında
bulunan uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine,
c) Büyükşehir statüsünde bulunan illerde ise
değeri 2.000,00 (ikibin) TL ile 3.000,00(üçbin)TL’ arasındaki
uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılmaktadır.
İşbu Sözleşme ticari amaçlarla
yapılmaktadır.
SATICI: {_sirketadi_}
ALICI: {_aliciad_} {_alicisoyad_}
TARİH: {_tarih_}